tiistai 12. heinäkuuta 2022

Ålandströja - Ahvenanmaa-villapaita

 


Hej, hej!

Nyt on tyttären Ahvenanmaa-villapaita valmis. Se on roikkunut kauan paria langanpätkänpäättelyä odottaen. Tytär halusi tuollaisen kaarrokepaidan, jossa on purjeveneitä ja löysi lopulta ohjeen työmatkallaan Ahvenanmaalla. Väreiksi hän valitsi Suomen värit. 

Jag hade Ålandströja på strickorna. Nu har jag slutligen fästat alla trådar och tröjan är färdig. Dottern ville ha en ylletröja där det finns segelbåtar och så hittade hon den här beskrivningen på Åland. 

Kudoin neuleen 7 veljestä -langasta. Se sopi neuletiheytensä perusteella juuri tähän. 

Jag stickade tröjan av garnet 7 veljestä från  Novita. Det passade bra för det har just det samma stickfastighetet som det finns i beskrivningen. 

Pidätkö sinä kutomisesta?

Tycker du om att sticka?

Tiistaiterveisin Maija 

6 kommenttia:

  1. Hieno villapaita tuli! Tuo on kiva vetää päälle kun ilmat viilenee. Rupesit kaksikieliseksi, ja minä lopetin!

    VastaaPoista
  2. Kiitos, Kristiina ❤️
    Luotojen tuulissa villapaita on tarpeen.
    No, joskus vain kirjoitan molemmilla kotimaisilla. Aikaa siinä kuluu paljon.

    VastaaPoista
  3. Vilken fin ulletröja! Verkligen skön och passar så bra för människan, som älskar havet!
    Jag är nästan stolt (ylpeä???) över mig själv därför att lyckades sticka en ulletröja av isländsk garn med fyra färger för min man. Inte dåligt vad? 😉👍

    VastaaPoista
  4. Tackar ❤️
    Fin är den där tröjan du har stickat. Och va fint att garnet är isländskt! Men det är ju ganska dyrt. Eller hur?

    VastaaPoista
  5. Inte als! Jag trodde också så men garnen för tröjan kostade bara cirka 65 euro. 👍

    VastaaPoista